Накачування шин – азот або повітря?

Може здатися, що прокачування шин азотом – баловство, нешкідлива примха автолюбителів. Зовнішність оманлива – це цілком розумне рішення. Чому?

Більшість водіїв накачують колеса своєї машини стисненим повітрям. Це найпростіше, дешеве і ефективне рішення. Про це говорить простота використання. Коли перевіряють тиск в шинах, то можна відразу швидко їх накачати. Найпростіший спосіб зробити це – використовувати компресор на заправній станції, але іноді він пошкоджений, неточний або взагалі недоступний, і варто мати манометр (манометр) і насос або компресор, що живиться від гнізда прикурювача. Так навіщо все це ускладнювати з використанням азоту? Адже самостійно його накачати не вийти.

Азот – інертний

Що ж, повітря, яким люди дихають, містить близько 21% кисню. Це добре, тому що це те, що змушує нас жити. Однак кисень не є інертним газом і вступає в реакцію з матеріалами, з якими він вступає в контакт. Це також відноситься до обода і внутрішньої частини шини. З іншого боку, азот є інертним газом і не викликає корозії, тому на практиці він продовжує термін служби гуми і обода.

Всупереч загальній думці, використання азоту для накачування коліс – теж не сучасний винахід. Уже в 60-ті роки його використовували в транспортних засобах, що експлуатуються у важких умовах. Ралійні автомобілі та автомобілі F1 також їздять в складних умовах. Їх шини також заправлені азотом. Найскладніше умови роботи у шин посадочних коліс літаків. Думаю, вже здогадалися, що у них всередині?

Азот – нечутливий

Газ, позначений буквою N в таблиці Менделєєва, також не дуже чутливий до перепадів температури – вони не викликають великих змін його обсягу. З повітрям інша справа. Виявляється, після перших морозів тиск в шинах падає, при сильній спеці і при швидкій їзді – підвищується. З азотом таких стрибків немає.

Ще один аргумент на користь використання цього газу – його чистота. Азот, що закачується в колеса, йде з балона, хтось його зробив і заправив туди. І тільки азот. Тим часом компресор на заправці всмоктує все, що є в повітрі. Вихлопні гази, різні види забруднень, пари бензину і навіть масла. Це речовини, що руйнують гуму – всередині, де її не видно.

Азот постійний

Усе ще не впевнені? Думаєте: «Я не Міхаель Шумахер!» Прочитайте це: азот в шині підтримує тиск в три рази довше, ніж звичайний, технологічно застарілий повітря. Що це означає для водіїв? Що можна використовувати манометр в три рази рідше. Але це також має більш прагматичний аспект. Справа в тому, що тиск в шинах довгий час знаходиться на правильному значенні. Завдяки цьому автомобіль не буде переходити на недостатньо накачані або надмірно накачані шини. А тиск нижче номінального на 0,2 бару збільшує знос шин на 10%. Термін служби гум скорочується рівно вдвічі, коли тиск на 0,6 бар нижче рекомендованого.

Недоліки азоту?

Єдиним недоліком використання цього газу є те, що неможливо самостійно накачувати їм колеса. Автомеханік повинен спочатку видалити з шини якомога більше повітря, а потім заповнити її азотом. Таким чином, його концентрація в колесі сягає 95%.

Висновок

В екстреній ситуації, звичайно, можна накачати колесо повітрям, але тоді варто знову звернутися до азотної установки, щоб насолодитися її перевагами. Це означає, що доведеться витратити кілька сотень гривень і витратити деякий час на шиномонтаж. Ще одна, але невелика витрата, яку необхідно (чи, принаймні, потрібно) понести, пов’язана з купівлею відповідних ковпачків клапанів – звичайних, звичайно, але зеленого або червоного кольору. Це полегшує роботу автомеханіком – вони просто знають, що колесо накачані азотом, і яким газом потрібно накачувати.

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

  1. Статьи
  2. Накачування шин – азот або повітря?
Меню
Позвонить сейчас