Підготовка автомобіля до фарбування своїми руками

Якщо у вас на кузові з’явилася вм’ятина, то не варто відразу ж бігти в автоцентр, адже ви можете непогано заощадити, здійснивши підготовку авто до фарбування самостійно. Звичайно, робити це варто тільки в тих випадках, коли вм’ятина або подряпина незначна. Якщо ваше кузовне залізо буквально зажувало, залиште ці турботи майстрам. Також Завжди слідкуйте за тим витрати. Можливо, варто просто замінити якусь частину кузова і це обійдеться трохи дорожче.

Що необхідно для підготовки автомобіля до фарбування?

З точки зору професіонала це ідеально рівна поверхня кузова, покрита двома-трьома шарами грунту. Без інструментів і витратних матеріалів нам тут не обійтися. Ось перелік необхідного:

  • Шпаклівка. Це спеціальний матеріал, що відрізняється від будівельної шпаклівки. Справа в тому, що він дуже швидко засихає і міцно схоплюється. Придбати можна в спеціалізованих магазинах. Якщо вм’ятина сильно глибока, то варто взяти додатково волоконну шпаклівку. По-простому кузовщики називають її «волокно». Їй можна пройтися вперше, а потім закріпити прогрес звичайної шпаклівкою.
  • Кузовні шпателі і рубанки різних розмірів. Вони дозволять наносити і затирати шпаклівку.
  • Грунт. Неважливо якого він буде кольору, головне, щоб він був. Тут виникає проблема з компресором. Якщо він є, то грунт купується за вагою (грамам). В іншому випадку можна використовувати балончики з грунтом. Тоді компресор, шланг і фарбувальний пістолет купувати не треба.
  • Наждачний папір. Для затирання шпаклівки знадобляться 40 і 80 номери. А для замивання грунту вже 800 номер. Таким чином, купується і грубозерниста і дрібнозернистий наждачний папір.
  • Кузовні бруски. Спеціальні рівні брусочки, що дозволяють працювати наждачним папером. З ними ви досягнете більшого прогресу, ніж просто працюючи рукою
  • Кувалда, лом, набір ключів, дерев’яні бруски, звичайні інструменти бляхаря. Все це дозволить вирівняти залізо після вм’ятини. Все-таки, накладати товстий шар шпаклівки не можна, вона може лопнути на морозі.
  • Гумова ганчірка. Дозволить нам видаляти пил і контролювати результати робіт.

Послідовність дій при фарбуванні

Починати слід з розбирання автомобіля. Розбирається тільки та частина кузова, де буде відбуватися ремонт. Для зручності можна розібрати і суміжні частини. Слід складати всі або в салон і багажний відсік, або на чільне місце. Дуже часто маленькі болтики, декоративні елементи та інші дрібниці губляться. Придбати їх потім буде просто ніде.

Як тільки ви від’єднали оббивки і здійснили розбирання, починаємо вирівнювати залізо. Додатково можна очистити недоноски фарби за допомогою болгарки. У всіх випадках залізо автомобіля заминається всередину. Вам потрібно ударами кувалди і лому випрямляти його назовні.

Пам’ятайте, що кузов автомобіля дуже тонкий (буквально 3-4 мм). Випрямити його можна навіть легкими постукуваннями.

Тут же використовуємо дерев’яні бруски, лом, допомога напарника, якщо це потрібно. Залізо після кількох десятків ударів нагріється і його можна буде навіть спробувати випрямити руками. Якщо воно почало грати (не слухається і згинається назад), то дайте кузову перепочинок. Півгодини можна просто нічого не робити.

Досвідчені майстри можуть вистукати залізо так, що шпаклівка навіть не буде потрібно. Але ви навряд чи зможете повторити їх результат. Швидше за все, ви просто перетворите велику вм’ятину в безліч маленьких. До цього ми і йшли з самого початку.

Тепер, нарешті, можна приступати до нанесення шпаклівки

Кожна шпаклівка продається із затверджувачем у комплекті. Сама вона може бути різного кольору, але принцип нанесення той же самий. Візьмемо шматок шпаклівки на один великий шпатель, додамо трохи затверджувача. Починаємо другим шпателем все це змішувати. Можна використовувати спеціальну дошку, на якій ви будете все це робити. Після того як ви ретельно перемішаєте шпаклівку з затверджувачем, негайно починайте наносити її на вм’ятину. Покрити в перший раз все потрібно так, щоб у вас навіть утворилася невелика гірка. Якщо вм’ятина занадто велика, то тут використовується «волокно».

Зачекайте десять хвилин. Шпаклівка повинна остаточно висохнути. Перевірити це можна, помацавши її. Якщо вона не липне до рук і холодна на дотик, то приступаємо до видалення зайвого. Робиться це за допомогою найбільшої наждачного паперу під номером 40. Одягайте брусок або рубанок в наждачний папір і приступайте до видалення. Слід все руху здійснювати тільки по напрямку руху кузова. Тобто, робимо все горизонтально. Вертикально не можна працювати ні в якому разі, навіть якщо ви трёте вертикальну поверхню. Що робити якщо вм’ятина на кормі автомобіля? Трьом горизонтальними рухами вліво і вправо.

Завжди слід розуміти геометрію автомобіля.

Простежується як кузов повинен виглядати, відповідно до цього робіть руху. На першому шарі шпаклівки особливо не намагаємося, адже їх буде ще як мінімум пара. Головне зараз – заповнити дрібні вм’ятини і пори витратним матеріалом.

Повторюємо процедуру два-три рази. Ви повинні досягти ідеально рівній форми, що повторює цілий кузов. На другому і третьому шарі шпаклівки працюємо вже наждачним папером під номером 80. Вона має менше зерно, тому дозволить створювати більш гладку поверхню.

Протрём все гумової ганчіркою і оцінимо свою роботу. Якщо вас зовнішній вигляд задовольняє, то переходимо до наступного етапу. Ніхто не заважає вам зробити ще один шар шпаклівки. Їх взагалі може бути необмежена кількість.

Тепер потрібно замити лак на всій деталі кузова.

Наприклад, ви робите це на передньому крилі, отже, потрібно все крило пройти з наждачним папером номер 800. На суху діяти не раджу, краще всього використовувати розпилювач або пляшку з водою. Розмочуючи лак, ви будете здійснювати кругові рухи бруском з наждачним папером. Позитивний результат – білі струмки лаку по кузову. Після просушування за допомогою гумової ганчірки слід проконтролювати свою роботу. Деталь повинна бути матовою, тобто, взагалі ніяк не блищати. Тільки тоді вона готова до нанесення грунту.

Виставляємо 1,5-2 бара на компресорі і заливаємо грунт в пістолет, або беремо балончики з грунтом. За допомогою горизонтальних рухів заливаємо деталь. Звичайно, перед початком потрібно закрити всі інші частини кузова, пластикові елементи, скла і колеса. Робиться це газетами, ганчірками і будь-якими іншими підручними засобами.

Після висихання грунту затирайте його знову ж за допомогою восьмисотої наждачного паперу і пляшки води.

У перший раз ви повинні повністю стерти грунт, залишивши лише заповнені їм пори на місці колишньої вм’ятини. Далі повторюємо процес ще два рази, щоб зробити деталь ідеально рівною. Придивляйтеся до результату, не повинно бути маленьких рисок і пір на грунті. Також неприпустимі патьоки. Кількість шарів грунту також не обмежується.

Нарешті, протираємо і деталь кузова. Автомобіль готовий до фарбування. До речі, ніхто не забороняє вам зібрати всі оббивки і їздити. Загрунтований автомобіль може проїздити без фарбування навіть цілий рік. Однак, не радимо вам затягувати з ремонтом. Все-таки екстремально низькі або навпаки високі температури клімату можуть створити тріщини в шпаклівка.

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

  1. Статьи
  2. Підготовка автомобіля до фарбування своїми руками
Call Now ButtonЗателефонувати зараз