Стандартні гальмівні колодки проти керамічних колодок. Очевидні загальні риси і неочевидні відмінності. Що варто знати?

Керамічні гальмівні колодки з’явилися на автомобільному ринку так давно, що більшість водіїв вже стикалися з ними або хоча б звикли до їхньої присутності. На сьогоднішній день вони стали реальною і досяжною альтернативою стандартним блокам. Питання тільки в тому, чи є у водіїв, які до сих пір використовували тільки стандартні колодки, привід для заміни їх на керамічні?

Що є найсерйознішою перешкодою для тих, хто хоче спробувати кататися на керамічних блоках? Ми знайшли аж 3 таких перепони, а це:

  1. Ціна – це часто перешкода. Особливо якщо різниця в ціні між керамічним і стандартним цеглою більш ніж символічна.
  2. Звичка – недарма кажуть, що нам найбільше подобаються пісні, які ми вже знаємо. Те ж саме і з гальмівними колодками. По крайней мере, для водіїв, які не хочуть експериментувати.
  3. Впевненість – той, хто їздив на стандартних гальмівних колодках останні 20 років, знає їх особливості навиворіт. Заміна їх керамічними блоками буде пов’язана (принаймні, теоретично) з чимось невідомим. А невідоме – завжди ризик.

Проте, кожен день нові водії вирішують вибрати керамічні гальмівні колодки і замінити їх стандартними.

Чому?

Якщо ви хочете вибрати кращі гальмівні колодки для свого автомобіля, вам спочатку потрібно подивитися, як вони влаштовані.
Порівняння стандартних гальмівних колодок з керамічними колодками почнемо досить незвично. Тому що нагадаємо конструкцію гальмівних колодок в цілому – не розділяючи їх за типом використовуваної фрикційної суміші.

Автомобільні гальмові колодки практично без винятку складаються з:

  • монтажна пластина;
  • демпфуюча шайба;
  • клейові шари;
  • проміжний шар;
  • фрикційний матеріал.

Абсолютно в кожному з цих елементів простежуються відмінності між колодками окремих брендів. Особливо між оригінальними, фірмовими гальмівними колодками і дешевими замінами. Що стосується відмінностей між стандартними і керамічними колодками, то в основному вони полягають в фрикційної матеріалі.

Стандартні гальмівні колодки, тобто Які саме? Як вони справляються з різними видами експлуатації?

Оскільки гальмівні колодки з фрикційним складом на основі азбесту були вилучені з ужитку (хто-небудь ще пам’ятає ці колодки?), так звані органічні гальмівні колодки. Органічні, тому що основним інгредієнтом для їх відповідних версій є органічна смола. Його роль полягає в зв’язуванні і зміцненні структури фрикційної суміші блоку. До складу стандартних гальмівних колодок крім смоли входять:

  • метал – він відповідає за силу тертя, отже, чим вище вимоги до колодок в цьому відношенні (наприклад, в спортивних автомобілях), тим більше вміст металу у фрикційної суміші. Найбільш часто використовувані метали: сталь і оксиди стали, а також мідь і латунь;
  • графіт – в разі гальмівних колодок він діє як «суха змащення». Тобто фактор, стійкий до високих температур. І в той же час знижує знос гальмівних дисків. Чим більше графіту містить фрикційна суміш колодок, тим м’якше вони діють на гальмівні диски (тим повільніше вони зношуються).

Однак органічна смола, в порівнянні з азбестом, дуже погано витримує високі температури, а високий вміст графіту перетворює блоки в пил, як берези навесні. Крім того, цей пил, часто містить велику кількість металів, є відмінним добривом від корозії. Падіння на будь-який корозійний компонент в автомобілі може дуже швидко викликати точкову корозію. Навіть в місцях, про які ми ніколи б не подумали. Разом автомобільна промисловість швидко почала роботу над матеріалом, який зможе замінити стандартний фрикційний склад гальмівних колодок. Після багатьох спроб, нарешті, це була кераміка. З яким ефектом?

Керамічні гальмівні колодки – кращий вибір на ринку? Чим вони перевершують стандартні цеглини?

Керамічні блоки, як і багато інших рішень, знайшли своє застосування в серійних автомобілях для автоспорту. Тут вони пройшли випробування і успішно використовуються досі. Їх головні переваги:

  • висока термостійкість;
  • дуже довгий термін служби;
  • надзвичайно низький рівень викидів пилу.

До останніх слід також віднести той факт, що пил, що утворюється при стиранні керамічних блоків, повністю безпечна для навколишнього середовища. У тому числі і для нас самих. А також цей пил не робить негативного впливу на інші елементи автомобіля.

Вони не тільки не бруднять диски або колісні арки, але і не викликають корозії.

Але на цьому переваги керамічних гальмівних колодок не закінчуються. Важливим, хоча і не часто згадуваним аспектом їх роботи, є те, що вони надзвичайно доброзичливі до гальмівних дисків – вони можуть значно продовжити термін їх служби. Коли справа доходить до їх недоліків, ціна як і раніше на першому місці. Однак в остаточному підсумку вартість покупки керамічних блоків хорошої якості окупиться як за рахунок менших витрат. У них більш тривалий інтервал заміни дисків і колодок, відсутність витрат на видалення бруду і коррозіі. Також за рахунок надійності і безпеки. Останнє особливо складно переоцінити.

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

  1. Статьи
  2. Стандартні гальмівні колодки проти керамічних колодок. Очевидні загальні риси і неочевидні відмінності. Що варто знати?
Меню
Позвонить сейчас