Розвал-сходження – важливі характеристики, від яких залежить стійкість автомобіля на дорозі, а також його керованість. Необхідність в регулюванні розвалу-сходження виникає після ремонтних робіт або ДТП. Також настройки можуть збитися мимовільно. Тому не буде зайвим періодично приїжджати в сервіс і перевіряти регулювання.
Ознаки необхідності настройки розвалу-сходження
Про те, що потрібно налаштування розвалу-сходження, може розповісти змінена поведінка автомобіля:
- щоб автомобіль рухався прямолінійно потрібно трохи повертати кермо вправо або вліво;
- при розгоні авто веде вправо або вліво;
- на повороті автомобіль заносить в сторону;
- спостерігається нерівномірний знос шин, а при істотних відхиленнях розвал-сходження від норми може візуально спостерігатися кривизна коліс.
Регулювання розвал-сходження слід проводити на спеціальній станції. Самостійно провести цю процедуру не можна, так як для неї необхідний спеціальний стенд з ідеально рівною поверхнею.
Після якого ремонту потрібно регулювати розвал-сходження?
Співробітники деяких СТО мають звичку нав’язувати зайві послуги. Щоб убезпечити себе від цього, слід пам’ятати, що регулювання розвал-сходження не потрібна при заміні амортизаторів, стабілізаторів, а також сезонній заміні шин. А ось якщо ремонтні роботи торкнулися кульових опор, рульового наконечника або ШРУСа, то без регулювання кутів нахилу коліс не обійтися.
В автосервісах є спеціальні стенди, які допомагають зробити регулювання максимально точно.
Стенди для проведення розвалу-сходження можуть бути:
- лазерними (забезпечені спеціальними інфрачервоними датчиками);
- оптичними (мають камери і мішені);
- комп’ютерними.
Замір кутів нахилу коліс проводиться автоматично і порівнюється з даними, рекомендованими виробником для цієї моделі автомобіля. Після цього програма дає рекомендації щодо того, яким чином необхідно провести коригування.
Варто відзначити, що при регулюванні розвал-сходження варто орієнтуватися не тільки на норми, але і на стиль водіння власника транспортного засобу. Так, для повсякденних поїздок, не пов’язаних з високими швидкостями і непрохідними дорогами, рекомендується встановити значення камбера на рівні 5-10 хв, сходження – близько 10 хв, але не більше 25 хв, а кастера – від 10 до 50 хв. Параметри можуть дещо змінитися в залежності жорсткості підвіски, діаметра коліс і величини колісного вильоту.