Тосол і антифриз: яка охолоджуюча рідина краще

охлаждающая жидкостьСаме поняття «охолоджуюча рідина» говорить сама за себе. Вона не дає двигуну перегріватися і підтримує потрібну температуру. В автомобільній промисловості в якості рідини охолодження використовуються тосол або антифриз .

Найменування «тосол» з’явилося в Радянському Союзі з розвитком автомобілебудування в середині XX століття. Закритий інститут розробляв охолоджуючу рідину в спеціалізованому відділі з абревіатурою ТОС. До складу її здебільшого входив етиленгліколь. Тому закінчення «ол» додали аналогічно іншим назвам спиртів (бутанол, пропанол). Тосол служив довгий час у вітчизняних автомобілях і його якість не викликало нарікань, він відмінно виконував свою функцію по охолодженню двигуна. Термін придатності Тосола був близько трьох років. Для його виробництва діяв державний стандарт ГОСТ 18084-89. З плином часу охолоджуюча рідина марки «Тосол-АМ» за технічними характеристиками застаріла і практично не проводилася в промислових масштабах. На ринку часто зустрічалися підробки під цю марку. Але люди стали називати тосолом будь-яку рідину для охолодження двигуна. Тобто ці два поняття стали синонімами.

Стандарт – це не завжди висока якість

Дотримання встановлених стандартів дуже важливо при виробництві продуктів харчування, але для рідини охолодження застарілі радянські ГОСТи не відповідають вимогам сучасних автомобілів.

Охолоджуючі рідини останнього покоління настільки досконалі, що часта заміна, відповідно до вимог стандарту, не потрібна. У ГОСТ в основному описані вимоги до транспортування, пакування, але не до якості Тосола. Особливістю стандарту є розділ по «піноутворюваність» охолоджуючої рідини. Якщо порівняти ці вимоги до антифризу з інших країн, то вони в 5 разів вище і це здається перевагою. Але, як з’ясовується, подібний пункт з’явився з нормативів «Автоваза». Під час руху антифризу по транспортеру заводу піна ускладнює заливку його в двигун або тару. Для зменшення піни в тосол стали додавати піногасники. Через кілька місяців дія добавок зникає, і властивості низького піноутворення тосола губляться.

Рівень рідини знизився

Автомобіліста турбує зниження рівня тосола в розширювальному баку при справному двигуні. Ця властивість пов’язана з випаровуванням води, яка міститься в антифризі. При збільшенні тиску через клапан на кришці бака виходить пар. Решта складових охолоджуючої рідини випаровуються набагато повільніше. Коли відзначається зниження її рівня в бачку на 200 мл і нижче, слід долити фільтрованої води в бачок для антифризу.

Відтінок антифризу

Заборонено додавати в двигун автомобіля антифриз іншої марки, навіть якщо вони ідентичні за кольором, це може бути згубно для двигуна.

У виробництві антифризу розрізняють карбоксилатні, гібридні, лобрідние види. Вони зазвичай забарвлені в різні кольори.

Карбоксилатні антифризи фарбуються в червоний колір , гібридні – в зелений , лобрідние – в фіолетовий . Але спочатку рідина безбарвна, забарвлює її барвник, а не різні присадки. Цим користуються деякі недобросовісні виробники, вони можуть продавати одну марку антифризу, при цьому фарбуючи її в різний колір.

Визначити відповідний антифриз допоможе сервісна книжка на конкретний автомобіль. Не слід купувати охолоджуючу рідину, якщо на упаковці вказано тільки автомобіль відповідної марки. Цілком можливо, що це маркетинговий хід виробників антифризу. На будь-якому сертифікованому СТО працівники підкажуть господареві автомобіля, які вимоги пред’являються до рідин і які марки антифризу підходять для його автомобіля.

Відео на тему

 

[ratings]

Средняя оценка 5 / 5. Количество оценок: 1

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

  1. Статьи
  2. Тосол і антифриз: яка охолоджуюча рідина краще
Call Now ButtonЗателефонувати зараз